Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 26 april 2015

Juvelen i kronan

Jag brukar kalla vårt växthus för "juvelen i kronan". Nu gör det än mera skäl för den benämningen då det är nymålat och dessutom alla fönster är putsade. Det hade D ett drygt jobb med att fixa igår. Städat och möblerat är det förstås oxå. Det innebär att den första växthusmåltiden kommer allt närmare.


Där tronar "juvelen i kronan".

Glänsande vackert.


Snart sitter jag där inne.

4 kommentarer:

  1. Växthuset ÄR vackert! Nu hade jag ju inte sett skillnaden mellan putsade och oputsade fönster, men jag såg ju i alla fall skillnaden mellan det "gamla" och det nymålade växthuset.

    PS. Fönsterputsing är en mardröm tycker jag. Så jag blundar och blir då alltid så positivt överraskat när jag kommer ut och solen skiner;-) DS.

    SvaraRadera
  2. Fönsterputsning var nåt jag gillade att göra innan min stroke. Numera köper vi fönsterputsning en gång om året. Ja, förutom i växthuset då.
    Här ute på vischan dränks vi inte i damm och avgaser så fönstren blir inte så smutsiga som i stan.

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att växthuset är juvelen i kronan. Ni måste njuta dubbelt när det äntligen blir tid att vara där. Det ser så vackert ut på bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag blev det årspremiär, men det får du se i morgon.

      Radera