Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 23 augusti 2015

Pågående projekt

Du som ofta besöker min blogg vet att det då och då startas både små och stora projekt här på Getingstorp. Som alltid så är det D som är initiativtagare och genomförare. Mina uppgifter begränsas till  rådgivning och dokumentation.

Honungsrosen har börjat sin klättring.

Här är mycket fortfarande på idestadiet, men
processen pågår ständigt.
Sittplatsen tills vidare bara markerad.

D:s muskler växer som du förstår.

Regn hindrar inte D att jobba vidare.


Bra med Jeep när det ska fraktas torvblock och stallströ
i mängd.
Honungsrosen klättrar allt högre.

8 kommentarer:

  1. Ert ställe är ett tacksamt underlag för nya projekt. Säger igen - D som hon orkar! Hon behöver ingen styrketräning och diverse övningar för musklerna. Imponerad.

    SvaraRadera
  2. Är man, som D, såväl idéspruta, energiknippe som kraftpaket så händer det saker. Ofta.

    SvaraRadera
  3. Ja din D behöver då inte besöka ett gym om man säger så.
    Det kommer bli spännande att se vad ni gör med alla dessa gamla stenar i muren och hur ni återanvänder dom. För jag kan inte tänka mig att ni kör dom till tippen - de är ju vackra!

    När jag ser den där muren så minns jag liknade murar i medelhavsområdet och alla dessa söta ödlor som hade sina hem mellan stenen. Men det är ju för kallt här i Sverige för ödlor - tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart körs inget till tippen, murar som dessa ska bevaras. Att ge murarna en uppfräschning och ny omgivning känns dock helt rätt.
      Söta ödlor är inte särskilt vanliga. Nån padda /groda dyker dock upp ibland.

      Radera

      Radera
  4. Vilken fantastisk kreativitet. Ni får göra som dom gör i England. Bjuder in allmänhet och visar upp sina trädgårdar, tar inträde och bjuder på the och kakor! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kreativitet finns i massor. Jag bjuder gärna på trädgården i bloggen, men där går gränsen för mig. Någon allmänhetens visning med inträde, te och tilltugg blir inte aktuellt.

      Radera
  5. En fantastisk arbetsinsats som läggs ner i er trädgård - men så blir det ett underbart resultat också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! När vi 2008 flyttade hit så såg vi en enorm potential och hade tidigt planer för hur vi kunde utveckla Getingstorp. Vi har gjort oerhört mycket mera än vi kunde föreställa oss och känner verkligen att vi skapat det Getingstorp som finns idag. Vi har slutat tänka i termer av att "det här är det sista projektet". Fram för allt D ser hela tiden nya möjligheter och hon är oxå den som gör det stora jobbet. Vi har inte ångrat eller misslyckats med en enda insats hittills.

      Radera