Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 21 september 2015

En milstolpe

Getingstorp dominerar min blogg.
Sedan starten av min blogg den 10 oktober 2008 så har det nu blivit 2500 inlägg.Innehållet har under åren spretat åt lite olika håll. Till en början skrev jag mycket om sånt som jag tyckte var fel i samhället. Den sortens inlägg har det med tiden blivit färre och färre av, men ibland lättar jag på ventilen. Jag vinnlägger mig dock om att inte lägga allt för mycket energi på sånt som jag ändå inte av egen kraft kan påverka.

Då skriver jag hellre om vardagen här på Getingstorp. Här lever jag ett liv som jag dagligen försöker njuta av så mycket jag bara kan. Ett liv som ger mig energi. En energi som ger mig liv. 

I juni 2012 hade jag tappat sugen för skrivandet och slutade blogga. Det blev dock ett kort uppehåll för efter mindre än en månad var jag tillbaka igen.

Bloggen har blivit en självklar del av min vardag och med den börjar jag mina dagar. Det passar bra eftersom jag är den morgonpigge i familjen och alltid är först uppe. Då kan jag i den arla morgonstunden i lugn och ro fundera över dagens inlägg. 

Med tiden så har bloggen formats till något av en dagbok och jag har upptäckt hur bra den är när jag vill minnas mig tillbaka till ett ögonblick eller en händelse som satt avtryck hos mig.

Fantastiskt är att jag kunnat få så många nya vänner trots att jag uteslutande lever mitt liv här på Getingstorp. Ni som är mina vänner i bloggvärlden är oerhört berikande för mig.

Rubriken antyder ett delmål och då brukar det oxå finnas ett slutmål. Något sådant har jag inte med min blogg utan jag kommer att fortsätta så länge jag kan och finner ett nöje och en mening med mitt bloggande. Och så länge du tittar in hos mig och lämnar en kommentar.

11 kommentarer:

  1. God morgon!
    Blogglandia är en otrolig källa till glädje. Man lär sig lite varje dag och får vänner som man aldrig har träffat, men som ändå tillför så mycket!
    Det är så intressant att följa människor från hela Sverige och får ta del av deras tankar och upplevelser!
    Fortsätt att blogga från Getingstorp! Ett paradis på jorden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Instämmer helt. Jag kör vidare från Getingstorp.

      Radera
  2. Stort GRATTIS till 2 500 inlägg! Bra jobbat där. Så du började blogga i oktober 2008. Jag började i februari samma år. Med andra ord är vi riktiga veteraner i "gamet". Vi verkar kunna det där, vilket (konstigt nog) känns. Den meningen var en komplimang till oss båda;-)

    Å visst är bloggen en slag dagbok. Tänk att sitta på hemmet sedan och fräscha upp minnet om vad som hände den 12 juni 2009... till exempel;-)

    Det är ju inte bara själva skrivandet som är roligt. Det är ju minst lika skoj att läsa favo bloggarna och kommentera där så att en dialog uppstår på något sätt. Man lär ju känna personen bakom en blogg. Eller åtminstone tror man att man gör det;-)

    Med andra ord - satsa på minst 2 500 inlägg till:-)

    PS. Nu ska jag faktiskt kolla hur många inlägg jag har åstadkommit... DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Du torde väl hamna på ungefär samma antal som mig.
      Jag satsar vidare mot nästa milstolpe.

      Radera
  3. Grattis till så många inlägg! Bloggande går upp och ner här också. Svårt att välja vad man skall skriva om och vad man skall visa för bild eftersom jag jobbar med det. Känner mig allt lite snål ibland.
    Visst är det kul med bloggvänner.
    Ha en skön kväll
    Annika
    ps Kör vidare från Getingstorp det gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Förstår att det kan vara lite trixigare då du skriver om det som oxå är din profession.
      Jag kör vidare här från Getingstorp.
      Ha de gott!

      Radera
  4. JA en blogg är bra på många vis, jag brukar också gå tillbaka och se tillbaka genom åren. Man minns så mycket bättre då när man läser ett inlägg om en speciell händelse.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bloggen är en perfekt backspegel.

      Radera
  5. Visst är bloggen en fantastisk möjlighet, dels att ha koll på vad som hänt och vad man gjort, men även att hitta vänner i olika delar av världen på ett smått fantastiskt vis. Ser absolut fram mot att fortsätta vara med dig i ditt fortsatta bloggande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte minst du har genom din blogg lärt mig massor om fjärran länder som jag annars bara sett som nåt exotiskt långt, långt borta. När jag t ex läser om eller ser nåt på TV om Singapore numera så känns det lite som "hemmaplan" och jag blir naturligt intresserad av att få veta mera.. Jag ser oxå fram emot att vi fortsätter följa varandra.

      Radera
  6. Intressant att läsa dina reflektioner över bloggandet! Jag kan känna igen att bloggandet förändras över tid. Jag har nog inte heller någon tydlig plan, men så länge det är roligt fortsätter man ju! Utbytet med andra bloggare är väl en av de viktigaste ingredienserna tycker jag!

    SvaraRadera