Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 28 februari 2016

Teknikproblem och söndagmiddag

Jag hoppas att det är tillfälligt.
Som så ofta uppstår rubricerade problem plötsligt och utan någon som helst förvarning. Dagens problem är att bilder inte går att föra över från kameran till datorn. Morrr! Jag som har tagit ett antal bilder som skulle användas i kommande blogginlägg. Morr!

Alice och Erik har som bekant varit hos oss några dagar. Då passade pappa M och mamma M på att gå på vinprovning en kväll. Även vi fick njuta av den då vi fick ett recept från vinprovningen som vi tyckte passade till söndagmiddag och en flaska vin som bara var så rätt. Stort Tack M & M!
Kycklingen bytte vi förstås ut mot quorn.


Ett utsökt vin.

6 kommentarer:

  1. Starta om datorn? Annars kanske nåt med kabeln om du använder en sån för att föra över bilderna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har startat om och startat om och försökt med diverse annat men det hjälper inte,

      Radera
  2. Morr för tekniken. Sitter på 13 000 m höjd och läser ditt iinlägg Å jg ag tar gärna ditt bin till middag;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag skulle gärna vilja befinna mig på 13 000 meters höjd. Skål!

      Radera
  3. Nu vet jag inte vad di har för fel. Men har du testat med att öppna Utforskaren / Win + E (Windowstangenten på tangentbordet + E-tangenten, nedtryckta samtidigt.)
    Har du då kopplat in kameran till datorn innan dess skall du se din kamera under Flyttbar media eller Portable device.
    I så fall kan du högerklicka på kameraikonen och välja - Importera. För mig är det så att den automatiska överföringen ibland inte startar och då funkar detta lika bra.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Jag ska försöka med detta så får vi se om det löser sig.

    SvaraRadera