Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 19 april 2016

Tre nöjda killar


Brr, precis så kändes det när jag klev upp i morse. För att få en antydan till smil på mina läppar så plockar jag fram några  veckogamla bilder av tre nöjda killar; Nelson, Sigge och Osborne ute i trädgården. Nu är det så hurvigt så Sigge väljer att inte ens gå ut. Osborne däremot, han kör dagliga speedryck runt, runt i trädgården. Nelson då, vad gör han? Jo, han gör som han brukar, möter dagen med värdighet och ett upphöjt lugn och tycker att det räcker att släpa sig ut fram emot 10-tiden.
Sigge trivs med att få vara ute igen och

ta tillbaka sitt revir som

han numera får dela med Osborne som blir 
6 månader idag.
                                                     
Nelson tar dagen med ro.
                   

10 kommentarer:

  1. Snålblåst här men vi har haft sol en stund idag. Tänk vilket härligt liv dom har, era djur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har vi det likartat för här har solen oxå tittat fram.. Visst lever våra killar ett bra liv, fattas bara annat. Dessutom , när dom mår bra så mår vi bra.

      Radera
  2. Nelson "is my kind of guy":-)

    Stort GRATTIS till Ozzy som fyller 6 månader. Å han har blivit riktigt stor. Älskar bilden när han står framför stenen och leker kurragömma med Sigge. Eller rättare sagt är det ju Sigge som leker;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Osborne tackar och bugar väluppfostrad som han är. Det där ögonblicket när Sigge drar blev mera lyckat än vad jag tänkt.

      Radera
  3. Ordet "hurvigt" har jag aldrig hört men misstänker att det betyder att vårvädret tog en liten paus :-) Underbara bilder på killarna som helt klart har ett ljuvligt liv hos er på Getingstorp och var och en sin egen väldigt personliga utstrålning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurvigt har jag med mig från Norrland och översätts enklast med ruskväder. Visst är dom härliga personligheter våra killar.

      Radera
  4. Ja, nu är det kallt igen! Det är väl det här som kallas aprilväder... men man vänjer sig aldrig riktigt vid det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. N u får det vara slut med aprilväder.

      Radera