Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 6 april 2017

Liv 3 månader

Igår kom Sara och Liv på lunchbesök. Det passade utmärkt eftersom Liv blev 3 månader igår. Som hon växt, hon väger nu 4615 gram och är 54 cm lång. En viktig uppgift för mormor och morfar just nu är att se till att se till att det även på Getingstorp finns utrustning för Livs förströelse vid hennes kommande besök. En Bumbo Babysitter och ett babygym ingår i startpaketet.
Mormor och Osborne möter upp Sara och Liv.

På Getingstorp vill jag se Liv ofta.
Stolt Mormor.



D bjöd på god lunch, glasnudelsallad med räkor.

Liv har en Bumbo Babysitter
stationerad på Getingstorp.

Liksom ett Treetop Friends babygym.

Sinnesrorummet kanske får tjäna
som lekrum ibland.

10 kommentarer:

  1. Perfekt att ni utrustar er! Man kände sig ibland som att man höll på att flytta med allt man skulle ha med sig för bara några timmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå det. Förhoppningsvis har utrustningen oxå extra dragningskraft på Liv.

      Radera
  2. Underbara bilder Steve! Jag förstår att ni är förtjusta. Vi hade barnbarnen här senaste helg då föräldrarna var bortresta men de är gossar i skolåldern så nu är det Iphones, paddor och datorer som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Här är det ännu så länge enklare utrustning som gäller. När Liv blir teknikintresserad så torde D och jag vara frånsprungna på det området.

      Radera
  3. Mysigt med besök! Vi skickar hälsningar från Malta! (Slappar en stund på hotellrummet efter dagens alla aktiviteter)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket för Maltahälsnnigar!

      Radera
  4. Liv är sååååå himla söt.Det ska bli hur kul som helst att följa hennes uppväxt här på din blogg.
    Å då ni redan har införskaffat ett babygym, som jag förresten inte riktigt förstår - alltså baby hajar jag ju men var kommer gymmet in i bilden - så tycker jag att morfar ska göra som jag gjorde med min bästa kompis dotter. I doppresent fick hon en söt nalle. När hon fyllde 6 månader köpte jag en fotboll åt henne. Ja, ingen riktig såklart utan en i skumgummi. Hon älskade den, vilket inte hennes föräldrar gjorde då hon envisades med att kasta och kicka den åt alla möjliga håll;-) Men ska det böjas i tid, så ska det;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kommer säkert att få läsa det mesta om Livs uppväxt här på bloggen.

      Babygym visste inte heller jag vad det var när jag först mötte denna benämning. Nu vet jag bättre, här kan du läsa mera om vad det är:
      (http://www.jollyroom.se/leksaker/babyleksaker/babygym/skip-hop-treetop-friends-babygym ).

      Nån fotboll vet jag inte om det blir, Livs föräldrar är inte alls fotbolls- eller idrottsintresserade och jag kan ju tyvärr inte spela med henne.

      Vi satsar numera på andra typer av presenter till barnbarnen, presenter som växer med tiden. T ex öppnade vi ett ISK-konto som fylls på månadsvis som hon fick nu på 3-månadersdagen. Mormor får väl med tiden skola in henne i värdepapperens förtrollade värld.

      Radera
  5. Så himla mysigt! Ser att det sitter en, möjligen lite konfunderad, lurvig herre i dörröppningen och kikar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supermysigt! Osborne är så klart intresserad, men han vet att han inte får vara i Sinnesrorummet så därför håller han sig på rätt sida tröskeln.

      Radera