Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 29 maj 2017

Mors Dag

D bjöd igår på en läcker sommarrätt.
Quornbitar och citron på en bädd av sparris.

Igår på Mors Dag och så fick D så klart besök av sina barn Sara och Marcus. Som bonus kom oxå två av barnbarnen, Liv och Erik.

Något poolbad blev det inte för D igår för då poolen äntligen var fylld så öppnade sig skyarna och temperaturen störtdök.
Morsdagsbesök. Liv med
mamma Sara och pappa Per.

Lilla Liv är alltid lika glad.
Stolt Mormor.

Marcus och Erik kom oxå förbi igår.

10 kommentarer:

  1. Jättehärliga bilder! Ibland lyser solen även om det regnar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väl funnet. Jag kunde inte uttryckt det bättre själv.

      Radera
  2. Alltså bilden på Liv! Hon är helt bedårande!

    SvaraRadera
  3. Har egentligen aldrig förstått mig på det här med Mors och Fars Dag men trevligt besök fick ni och det är ju värdefullt. Så fin bild på lilla Liv som kanske på just den här bilden inte sprudlar av glädje utan mer utstrålar lite tankfullhet. Att D är stolt går inte att undgå och säkerligen väldigt lycklig över både barn och barnbarn, henne väl förunnat och naturligtvis även dig, som får ta del.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som väl är får vi inte besök bara på Mors Dag. Du har rätt om Liv. Hon ser ofta lite "full i fan" ut. Och är alltid glad.

      Jag är oxå stolt fastän jag kom sent in i familjebilden.

      Radera
  4. Tänk sååååå stor lilla Liv har blivit. Ja, jag vet att jag skrev det också senast du visade upp henne, men jag ser ju henne betydligt mera sällan än du. Och på en här bilden ser hon så "vuxen" ut med ett speciet ansiktsuttryck. Hon verkar tänka på något speciellt där à la "a penny for your thoughts";-)

    PS. Osis för regnet när poolen var klar. Snacka om urdålig tajming. Vi hade sol även idag, men 10 grader kallare än igår. Helt okej, bara solen skiner. Men det lär det vara slut med imorgon enligt SMHI... DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går undan för lilla Liv. Jag ser nåt nytt varje gång vi träffas.

      PS Det där med vädret ja........ Regnet är ändå bra för växtligheten.

      Radera
  5. Vädret går verkligen fram och tillbaka, men ni verkar ha haft trevligt ändå! Sparris har vi oxå lagat en del, bland annat grillat, den senaste tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trevligt kan man ha oavsett väderlek, som väl är. Sparris är en riktig läckerhet.

      Radera