Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 26 juni 2018

Junimorgon på Getingstorp

Ännu en sån där underbar morgon då jag kan följa solens uppvaknande. Finns där ute i trädgården något nytt att rapportera? Ja, det ska väl vara att lavendeln längs jordkällarens tak snart står i full blom och strålar som bara den kan göra.



 04.15 och solen smyger sig fram.

Lavendeln är på gång.

6 kommentarer:

  1. Idag slog du mig! Fick ta till väckaren 06:00. En underbar tid du visar upp, vi har glömt vintern och laddar batterierna till 100%

    www.nacka144.se

    SvaraRadera
  2. Ja, nu laddar vi batterierna.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar också vakna till vid 4-tiden men gör mitt bästa för att somna om innan jag vaknar till för mycket. Här är det mörkt då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla har vi våra egna sovrutiner. Mina styr jag tyvärr inte över längre, men jag försöker göra det bästa av de som bjuds.

      Radera
  4. Lavendel strålar inte bara utan jag utgår ifrån att den också luktar alldeles ljuvligt! Älskar den doften! Den kommer nog att attrahera massvis med bin och humlor skulle jag tro.

    PS. Osis för Island. Skittråkigt med att Argentina tråcklade sig vidare. Hoppas bara att Sverige inte gör en Island igen imorgon. Det gjorde laget ju senast. DS.

    SvaraRadera
  5. Visst är doft av lavendel ljuvlig och visst surrar det livligt av besökare hos lavendeln.

    PS Island har ändå gjort en hedervärd insats i detta VM. Jag tycker till skillnad från dig att det var bra att Argentina tog sig vidare, om än med möda.
    Sverige är ju inte det roligaste laget, men jag tycker att dom, utifrån sina förutsättningar, spelar en bra fotboll och känns stabilare än Mexico så det här ska nog gå bra. Svettigt blir det i alla fall, det ska visst bli 30 grader där ute. Inte perfekt TV-väder om man säger så.

    SvaraRadera