Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 20 augusti 2018

Desperationen tilltar

Det är inte ofta numera som jag tycker till i samhällsdebatten här på bloggen. Det var något jag ofta gjorde när jag började blogga för snart 10 år sedan, men det kändes med tiden föga konstruktivt att "sitta på kammaren" och tycka till om allehanda företeelser. Men, ibland dyker det upp bjudningar som jag bara inte kan avstå från att lyfta fram ur skamvrån. Inte för att bjudningarna är särskilt bra och väl genomtänkta utan snarare för motsatsen. Ett exempel här nedan. 
Cargobike Classic LÃ¥dcykel
I stället för bilen.

Desperationen tilltar så här i valtider. Desperation är ingen bra grund att stå på när du vill tänka konstruktiva tankar. Miljöpartistiske riksdagsledamoten Karin Svensson Smith har tänkt till. En särskild parkeringsskatt föreslås för den som tar bilen till ett köpcentrum för att handla. I stället för bil rekommenderas användning av lådcykel.

Det är väl den 18 augusti och inte den 1 april tänkte jag när jag läste detta

2 kommentarer:

  1. Ditt inlägg och länken gör mig bara starkare och starkare - i min övertygelse att allt vad politik heter är bara s**t. Ja, du förstår vad jag menar. Mitt ointresse för val och de olika partierna bara ökar. Å vet du vad. Självklart röstar jag. Men i år är jag ännu mera vilsen än vanligt. Vet vem jag INTE kan/vill rösta på. Blankt är inget alternativ, då det gynnar partiet jag absolut inte vill lägga min röst på. Så HJÄLP...

    PS. Röstade faktiskt på Miljöpartiet i förra valet. Undrar varför. Men de får absolut INTE min röst i år. DS.

    SvaraRadera
  2. Jo då, jag förstår vad du menar. Men, visst är det tråkigt att tappa tron på, om inte politiken så i a f politikerna. Så här i valspurten tenderar det bli än värre med taktiskt rävspel och personliga påhopp både från/till höger och vänster.

    SvaraRadera