Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 23 december 2018

GOD JUL!

Det har varit sparsamt med bloggande för mig på senare tid. Inte av nån särskild anledning, det har bara blivit så. I mitt förra inlägg så skrev jag att vi kanske skulle få en vit jul. När jag nu på morgonen tittar ut så kan jag stryka kanske. Det blir med all säkerhet en vit jul som du ser på bilden här nedan. 
Dan före dan.
Julen firar vi som vanligt här hemma med barn och barnbarn. I stället för planerade nio personer så blir vi bara sex beroende på att lilla Liv fått vattkoppor och därför inte kan komma.  Så snart hon är frisk igen så ordnar vi en extra Julafton för Liv, mamma Sara och pappa Per.
En riktigt God Jul önskar jag er alla.


12 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det ser ut! Ni har lite mer snö än vad vi har fått, men lite vitt är det i alla fall även här. Ha en riktigt bra jul och njut av tillvaron. Naturligtvis är det lite trist att inte alla kan komne, fast å andra sidan får nu ju två jular istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mysfaktorn stiger definitivt när det är vitt där ute. Vi försöker glädja oss åt att vi får två julaftnar.
      Ha en härlig och njutningsfylld Jul!

      Radera
  2. Nämen så himla typiskt med vattkoppor just precis nu! Men det är ju bara att gilla läget. Ni får rå om varandra sedan, helt enkelt.

    Ha en riktigt härlig jul, Steve! Och ge din tomtemor därhemma en stor kram med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi gillar läget och gläds åt två julaftnar.
      En riktigt härlig jul önskar jag oxå er! Och självklart vidarebefordrar jag din stora kram till min tomtemor

      Radera
  3. Fy så tråkigt för Liv. Så snäll Ni är som firar en dag extra! Dan före dan fick du till en riktigt härlig och stämningsfull bild på Erat Place. En riktig God Jul nu till Er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi vill ju inte gå miste om Livs "första riktiga Julafton" så det känns självklart att vi firar igen nästa fredag.En riktigt God Jul till dig och de dina!

      Radera
  4. Nu är det vackert som ett vykort över Getingstorp. Önskar dig en riktigt God Jul från Malta med mycket värme, glädje, gemenskap och god mat✨🎄🤶🏻
    Lite synd att lilla Liv med familj inte kan delta, men... samtidigt en bonus att få fira en gång till. Må så gott!!!

    SvaraRadera
  5. Tusen tack snälla du! En riktigt God Jul önskar jag er!

    SvaraRadera
  6. Visserligen dålig tajming av Liv att drabas av vattkoppor just över jul, men att fira julafton två gånger är ju ändå en bonus tycker jag.
    Å visst blir det en vit jul här med. Cirka fem centimeter snö har det blivit de senaste dagarna. Än så länge är den till och med fortfarande vit, då det är 5-6 minusgrader.

    Nu önskar jag dig, D och resten av familjen en julafton precis som ni vill ha den. Många varma julkramar till er två:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir det ändå bra när vi får fira Julafton två gånger.
      Jag önskar dig och maken en riktigt skön jul med varma julkramar från Getingstorp.

      Radera
  7. Faktiskt riktigt mysigt med vit snö ute, det är ju ändå julafton som just har inletts!
    GOD JUL till er på Getingstorp, och två julaftnar är inte fel, vi hade en liten julafton så här på uppesittarkvällen, så det blir två julaftnar kan man säga för oss med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Julaftnar kan man aldrig få för många av.

      Radera