Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 14 januari 2019

2-årskalas


Den 5 januari fyllde Liv 2 år. I lördags hade hon 2-årskalaset hemma hos sig. Festligt förstås och många presenter. Det är dock inte helt lätt att ta kort av födelsedagsbarnet vid såna här tillfällen då hon är i ständig rörelse.
En vacker 2-årstårta.
Fyller man 2 så behövs oxå två tårtor.

En Pippi-resväska är bra att ha.
Paketöppning är en färdighet som 
Liv snabbt tagit till sig.



12 kommentarer:

  1. Underbart! Och roligt att du var på besök också.
    Det är lustigt med den där typen av väska, den fanns när jag var liten och säkert långt innan dess också.
    Tårtorna ser hur smarriga ut som helst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart.
      Pippi-väskan kom D oxå ihåg från sin barndom. Pippi som för övrigt har varit/är D:s idol.
      Tårtor finns i de mest fantasifulla utformingar numera.

      Radera
  2. Grattis till finaste sötnosen som hunnit bli hela 2 år!! Får man två tårtor när man fyller två!!! Ska det fortsätta så blir det lite mycket när hon fyller 10 :) De ser väldigt smarriga och läckra ut och bilderna på Liv är som de ska, livfulla och fyllda av förväntningar.
    Fanny fyllde 1,5 igår men maken tycker inte att man firar annat än årsdagar. Själv firar jag varje dag att jag har min fyrfota fining här hemmma.
    Önskar dig en fortsatt fin dag från ett regnigt och gråtrist Malta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till fina Fanny! Hälsningar från ett hurvigt Getingstorp.

      Radera
  3. Vilka tjusiga tårtor! Hoppas att det inte behövs en per år även framöver. Det kan bli lite jobbigt att baka till 17-årsdagen då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att antalet tårtor följer antalet år torde snart överges.

      Radera
  4. Stort, stort GRATTIS i efterskott till denna LIVliga tvååring! Tänk så fort tiden går. Minns ju när du visade upp Liv som nyfödd. Så himla kul att följa hennes utveckling via din blogg.
    Tårtorna var riktiga konstverk, speciellt den första. Å du, får hon tre tårtor när hon fyller nästa år och fyra... osv;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kommer ihåg när jag höll henne i min hand. Så underbart att få vara med från start.
      Antalet tårtor tror jag nog mera avgörs av antalet gäster.

      Radera
  5. Grattis till 2-åringen! Såklart ska det va två tårtor då! Presentöppning är verkligen kul!
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  6. Grattis till 2-åringen. Kors så fort det går. Snart är hon vuxen..... hahaha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, snart så. Jag inser oxå att även jag blivit 2 år äldre.

      Radera