Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 16 juli 2019

Himmelsk grillkväll

I söndags blev det äntligen av med en måltid som vi länge planerat och jag innerligt längtat efter. Det blev grillad röding med örthollandaise och örtsvängd färskpotatis. Som du kanske vet är röding min absoluta favoritfisk, fjällröding allra helst. Något som D lyckats få tag på till denna grillkväll. Behöver jag säga att det var gudomligt gott.

 Förberett för grillning.

Perfekt glödbädd.

Det börjar redan vattnas i munnen.
                                     

En aptitretare sitter inte fel.

Mörka moln tornade upp sig, men
blåste snabbt förbi.

Snart är temperaturen den rätta.

D har dukat.

Nu är läckerheterna på plats.

Oj, så jag längtat.

 

8 kommentarer:

  1. oj vad gott det ser ut! Röding är en grymt god fisk! Vädret verkar vara lite som här!? Fram och tillbaka med de där mörka molnen...

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en höjdare. Vädret är helt oförutsägbart just nu.

    SvaraRadera
  3. Nu vattnas det även i munnen på mig:-) Känner nästan smaken på den grillade rödingen - ååååhhhhh så gott!
    Åsså gillar jag bordsduken och den "rätta" färgen på servetterna.
    Det var ju ett tag sedan du la upp en bild på dig, så jag tänkte passa på att kommentera din "nya" fräcka frisyr! Hur snygg som helt, helt moderiktigt dessutom:-)

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det vattnas. Kul att du gillar dukningen. Det här med frisyren har växt fram med hjälp av D som tyckte att jag började se alltför prydlig och välkammad ut. Jag är oxå själv nöjd med den nya looken.

    SvaraRadera
  5. Härligt med någo0n som kan tillaga fisk! Jag är helt urusel på det ... :D Verkligen synd och skam med tanke på allt det som erbjuds här i fiskdiskarna till ett bra pris.

    SvaraRadera
  6. Skulle du vara urusel på nåt? Nej, det tror jag inte. På´t igen bara!

    SvaraRadera
  7. Jag har visserligen ätit frukost nyss, men oj så det vattnas i munnen på mig. Kan man säga att det var en himmelsk röra??
    Hon är fantastisk din D med allt hon gör. I det här fallet tänker jag på dukning och uppläggningen!
    Ge henne en kram från Göteborg

    SvaraRadera
  8. Det var himmelskt i alla avseenden. En sån där måltid som etsar sig fast i minnet.
    Kramen är framburen och här kommer en bamsekram i retur.

    SvaraRadera