Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 6 april 2020

Minnen 6

Liv har så klart en given plats i min minneskavalkad. Att mycket hänt med henne på tre år visar nedanstående bilder med all önskvärd tydlighet.
Januari 2017: Här fick jag för första gången ikläda mig
Morfarskostymen.
Liv var då 14 dagar gammal.
Mars 2020: Liv fixar mamma Saras födelsedagskalas.

6 kommentarer:

  1. Tre år har lillstumpan hunnit bli! Och festfixare! Tror bestämt hon går i mormors fotspår!

    SvaraRadera
  2. Jättekul att du visar "dagens" Liv för oss. Håller med Emma, hon går i D:s fotspår. Det jag också tycker är så roligt att hon har samma bedårande blå ögon som var så "karakteristiska" för henne (i mina ögon alltså) när hon var yngre. För blicken ändras ju ofta hos barn ju äldre de blir.

    PS. Visst har världen blivit aningen tråkigare utan någon som helst fotboll och idrott... DS.

    SvaraRadera
  3. Dom ögonen är det lätt att drunkna i.

    PS Jag har förvisso lång erfarenhet av "karantän". men utan någon som helst sport på TV så ter sig tillvaron sällsynt tråkig. Men, nu försöker jag se "den stora bilden" och då är väl frånvaro av sport ett lyxproblem. Vi får hoppas på den ljusnande framtid som väl ändå ska finnas runt hörnet.

    SvaraRadera
  4. Så gullig!
    Vet var farmorslycka är, även om den nu måste vara på diatans.
    Pasg hapus! Glad påsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det extra tråkigt med den här barnbarnsdistansen.
      Glad Påsk!

      Radera