Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 26 maj 2020

Bröllopsdag

Där fanns det lycka kan jag lova.


Ett stiligt par.

Idag firar och jag 19-årig bröllopsdag. Ja, så mycket firande blir det inte  då D är med Sigge och Osborne på Getingstorp och jag på mitt nya boende i Örebro. Det får bli uppvaktning på distans.  Att D och jag inte kan fira tillsammans känns förstås konstigt, men det viktigaste är ändå att kärleken består.
Bilderna här nedan fick jag av D igår.

Sigge och Osborne samsas i glasverandan då matte är
ute och fixar i trädgården.

Juste kudde matte fixat till mig tänker Sigge.

7 kommentarer:

  1. Fint foto på er! Och de små liven har det ju så härligt där på verandan. Förstår att det känns att inte kunna fira dagen tillsammans så som ni brukar.

    Så ni har alltså löst det så att du bor på ett ställe där du kan få lite mer hjälp medan D bor kvar på Getingstorp? Du skrev att du skulle berätta mer senare så det kommer väl ...

    Oavsett, grattis på bröllopsdagen!Ni firar tydligen Galonbröllop. Det låter väl sådär ... Haha!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Jo då det kommer mera vad det lider. Det har hänt så mycket bara
    den senaste veckan så jag hasr fullt upp med att sortera mina egna tankar.
    Galonbröllop. Det fårheta vad det vill, det viktigaste är att det var D jag gifte mig med. Ha de gott!

    SvaraRadera
  3. Ni var/är verkligen ett stiligt par. Trodde inte att du var så lång, huvudet längre än D. Det var en överraskning. Dessutom gillar jag D:s klädsel, inte någon "normal" brudklänning där inte. Antar att ni vigdes borgerligt.
    Bilderna med Sigge och Ozzy är härliga. Kul att D skickar foton till dig, för då är du ju med också.
    Sedan håller jag med Emma. Ser framemot att få läsa mer om hur ni har tänkt. Har ju följt dig/er i en massa år nu och har "lärt känna" dig/er. Så att ni "har delat på er" kom som en stor överraskning för mig. Det hade jag aldrig trott. Men tids nog får jag väl förhoppningsvis veta mer.

    Stort GRATTIS på er 19:e bröllopsdag:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nej , vi vigdes inte borgerligt ( https://stevereflekterar.blogspot.com/search?q=bote%C3%A5+kyrka ).
      Tids nog får du veta mera

      Radera
  4. Grattis! Ett stiligt par!
    Tråkigt att ni inte kan fira dagen tillsammans dock.
    Förstår att det är mycket som händer hos er nu och vi får säkert höra mer om det senare.

    SvaraRadera
  5. Tack!
    Ja, mera kommer senare.

    SvaraRadera
  6. Stort Grattis på bröllopsdagen i efterskott! Ser att det händer lite saker på bofronten, hoppas det blir bra för er alla!
    Varm kram!

    SvaraRadera