Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 24 december 2021

God Jul!

En riktigt God Jul önskar jag dig! Hoppas att du, liksom jag, begåvats med den vita varan snö så att även du kan utbrista; Det blev en vit jul till slut!  Även om jag inte längre är en älskare av kyla och snö så tycker jag ändå att julen ska vara vit.



En vacker vintervy över Stadsparken har jag
 från mitt fönster.





5 kommentarer:

  1. Önskar dig också en riktigt, riktigt God Jul! Håller med dig angående snön på marken. Nu har det kommit betydligt mindre av den vita varan här. Det blåste ju som bara den igår, även på kvällen. Så här i Täby ligger snön i drivor. Lägg därtill 11 minusgrader och en blå himmel med sol och du har världens mysigaste julkort - sett inifrån en varm lägenhet alltså;-)
    Gillar också snö till julen, bara den är borta senast vid Trettondagen så;-)

    SvaraRadera
  2. Fint med en vit jul! Vi har också snö i Stockholm, om än ett tunt lager. Önskar God Jul!

    SvaraRadera
  3. God Fortsättning Steve! Klart julen ska vara vit. Hälsningar Åke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma Åke! Det är klart att julen ska vara vit, allra helst där uppe i dina / mina forna hemtrakter.

      Radera