Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 8 april 2011

MoDo kvar i Elitserien

Rubriken satte jag redan kl. 17.54, alltså en dryg timme innan matchstart, eftersom jag kände mig övertygad om seger efter det positiva beskedet tidigare idag om surströmmingens framtid. 2-0 var ingen övertygande seger, men tillräcklig. Men, visst måste ett nytänk ske inför nästa säsong. Det går inte längre att leva på gamla meriter. Däremot tror jag att man gärna kan återgå till det som en gång skapade fenomenet Alfredshem/MoDo, nämligen att fostra egna unga spelare till stjärnor. Alla kanske inte blir en ny Foppa men jag tror att detta är den bästa vägen att gå för en klubb som MoDo.

Det har varit en bra dag för Ångermanland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar