Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 8 april 2011

Är ishockey en vintersport?

Det var en grym andra SM-final i shockey mellan Skellefteå-Färjestad 5-4 igår. Avgörande först i 5:e perioden. Det blir spännande att följa fortsättningen.
På tal om spänning, ikväll avgörs framtiden för MoDo och Södertälje då dom möts i den direkt avgörande matchen för vilka som stannar i Elitserien och vilka som får ta steget ner i Allsvenskan.
Här handlar det inte bara om sportslig framtid utan även om pengar. Det skiljer åtskilliga miljoner på att spela i Elitserien och Allsvenskan.

Ishockeyutbudet är mäktigt nu i april, förutom med ovanstående avgöranden även NHL-slutspel och förberedelser för hockey-VM som ju pågår till den 15 maj.

Nej, jag tittar inte på hockey i maj, för mig är säsongen slut när SM-bucklan hittat sin hemvist.

I maj då vill jag sitta vid mitt olivträd i växthuset och sippa på en ouzo och äta årets första grekiska sallad med Retsina därtill. Så de så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar