Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 21 oktober 2011

Höstbilder

Här är några av de bilder som mött mig under det senaste dygnet.Utan att ens behöva gå ut så kan jag dagligen njuta av dessa vyer. Nu på morgonen en vackert blå himmel och en höstsol som smeker en prydligt gulnande björk. Trots höstmorgonen utstrålar bilden ändå värme.
Oxå nu på morgonen. Föga värme utstrålar det nu till vintervila gående växthuset. En kall natt har klädsamt frostat hela växthuset. Står jag på tå längs långsidan så kan jag kika in och minnas flydda och drömma om kommande sommarmåltider.
Igår var det en gråmulen höstdag. Jag behöver i alla fall inte tänka på att klippa gräsmattan om en vecka. Soffan i rosenbersån får oxå gå till vintervila nu i helgen.
Snart är "De blå bergen" där borta i horisonten snötäckta.

4 kommentarer: