Rubricerade fråga ser jag som befogad med senaste informationen om framtida postutdelning i min hand. Från och med den 28 oktober så kommer postförsändelser att delas ut både av Posten och av Bring Citymail. De senare delar ut post var tredje vardag fram till 17.30. Hur Posten gör är för mig ännu okänt. Bring Citymail hanterar inte post från privatpersoner.
Kan någon förklara för mig finessen med denna nyordning ? Stora förändringar i verksamheter som påverkar många kunder brukar föregås av en kundundersökning /kundenkät. Så inte i detta fall. Här har någon (vem ?) bara beslutat om denna förändring. /försämring?
Finns då inget positivt med detta ? Jo, Bring Citymail delar inte ut oadresserad reklam. Minskar därmed flödet av reklam i min brevlåda eller blir detta då Postens uppgift ? En annan positiv sak är att nyordningen skapar nya jobb hos Bring Citymail vilket man också stoltserar med i sina utskick. Jag hoppas att man fram för allt ger ungdomar en möjlighet att komma in på arbetsmarknaden. Kommer motsvarande andel jobb att försvinna hos Posten så att detta bara blir ett nollsummespel ? Bring Citymail använder dessutom cykel så mycket som möjligt vilket förstås är bra ur miljösynpunkt.
Ger jag bara uttryck för folks vanliga oro inför förändringar eller.. ? Vi får väl vänta och se vad nyordningen innebär. Kanske blir allt till det bättre. Jag saknar ändå den kundundersökning som borde föregått beslutet.
Den stora vinnaren med denna nyordning så här långt är förstås Bring Citymail.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar