Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 22 oktober 2008

Fortsättning på den amerikanska drömmen

Efter att ha sett gårdagens avsnitt i TV4 av "Amerikas val" så kan jag konstatera att gårdagens blogginlägg lika gärna kunde skrivits idag. Vad finns då mera att säga om USA med tanke på vad jag skrev igår. Ja, massor förstås då denna stormakt inte låter sig lätt beskrivas i några få blogginlägg. Mycket av vad jag antydde igår besannades då rasism är rasism om än i patriotismens förklädnad.

Skrämmande med civilbevakarna av amerikansk-mexikanska gränsen. Ja, lika skrämmande med de officiella, uniformsprydda bevakarna för den delen. Jag aktar mig dock för generella fördömanden då vi människor oavsett var vi finns är danade av den miljö och kultur vi växer upp och lever i.

Vice polischefen i Los Angeles ingav dock visst hopp om bättre tider för alla. Kan det bero på att han har sina rötter på Kuba ?

Obama sägs leda i opinionsundersökningarna men det synes finnas en utbredd oro för att många röstande i sista stund inte vågar rösta på en färgad presidentkandidat. Är det verkligen så illa ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar