Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 1 oktober 2009

Försäkringskassan utmärker sig igen

"Regler är regler". Det är uppenbarligen Försäkringskassans mantra. Denna gång exemplifierat med att man tvingar på en pensionerad kvinna från Ängelholm äldreförsörjningsstöd med 50 öre per månad. Detta trots att kvinnan begärt att få slippa utbetalningen. För att "förenkla" det hela så utbetalar man varannan månad för att komma upp i krontal. Jag undrar vad utbetalningen kostar att administrera.

– Regler är regler. Det ska inte finnas någon lägstanivå för äldreförsörjningsstödet, så om det bara rör sig om en krona ska pengarna betalas ut, säger Richard Wirenius på Försäkringskassans huvudkontor.

HJÄLP ! Lägg snarast ner Försäkringskassan som fördärvar och förgiftar både sina anställda och sina kunder.

4 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på ett inlägg från dig om TV4:s nya serie Inlåst. Utgår från att du såg första programmet igår och har en hel del åsikter.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag såg inte premiärprogrammet. Jag skrev redan den 18 april i år ett blogginlägg under rubriken "TV-såpa om ungdomar i fängelse. Hjälp !" när jag första gången fick vetskap om denna programidé. Min grundinställning är alltså klar. Tror du att jag ändrat mig om jag sett inledningsavsnittet ?

    SvaraRadera
  3. Näe, det tror jag inte. Men för en lekman framstår programmet som en ganska klok idé och Grünewald har ju faktiskt en viss auktoritet inom detta område. Dessutom fick jag själv uppfattningen att Kriminalvården var inblandad i projektet, men så var visst inte fallet. Det är mest sorligt att så unga killar är på glid.

    SvaraRadera
  4. drabbad.av.fk@gmail.com7 oktober 2009 kl. 09:56

    För er som inte vet det - Försäkringskassan har också en hemlig polis som kallas Stasi, nejvisst utredningsenheten skall det vara. De sitter på Kommunalvägen i Huddinge. De tar varje år emot tusentals anmälningar från allmänheten om misstänkt bidragsfusk. Ungefär hälften av anmälningarna avskrivs – men först efter en mycket jobbig utredningsperiod för den som drabbas.

    För tjänstemännen tar allt för givet som anmäls. Dessutom hemligstämplas allt material. Inte ens den anmälde själv får veta vad det står i anmälan eller vem som har anmält.

    Den utpekade sjuka eller handikappade personen kallas till förhör på kassans kontor. Tjänstemannen tror vanligen att den sjuke ljuger och går vidare med utredningen.

    Hjälp till att stoppa övergreppen.

    Skriv till drabbad.av.fk@gmail.com

    Berätta din historia och lämna gärna ut namnen på de tjänstemän, förtroendeläkare eller konsulter som du anser har misskött sig

    SvaraRadera