Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 1 maj 2010

Valborg på Getingstorp


Det blev en perfekt Valborgsmässoafton som innehöll allt. Barn, barnbarn, egen brasa, fyrverkeri, korvgrillning. Tack vare min elbil så kunde jag delta i allt. Brasan skapades med diverse brännbart skräp som jag fick lastat på flaket och som jag sedan kunde köra ner till hästhagen där vi placerat brasan. Vädrets makter stod oss bi nästan hela kvällen men just när fyrverkeriet slutförts kom regnet och korvgrillningen fick flyttas inomhus och genomföras i kakelugnsbrasan. Bra tyckte Buddha och Nelson som då också fick vara med i Valborgsfirandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar