Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 28 juli 2010

4-årskalas



Igår hade vi äran att ha Eriks 4-årskalas på Getingstorp . Han hade uttryckt önskemål om att ha sitt "stora kalas" hos farmor och farfar Steve på Getingstorp och det blev vi så klart glada för.

I år hade han beställt en grävskopetårta (se nedre bilden) och då blev det en sådan förstås. När han fyllde 2 år var det traktortårta som gällde (se övre bilden). Det ska bli spännande att se önskemålet inför 5-årskalaset.

Att se barn växa upp är ett underbart sätt att följa tidens gång. Det får mig dessutom att stundom glömma att jag själv åldras. Att ha födelsedagskalasen på vårt Getingstorp är förstås extra roligt för mig eftersom jag då kan vara med vilket numera inte alltid är möjligt om jag måste resa till / vara på annan plats.

1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska skapelser! Barn är underbara, så du gör helt rätt att ta vara på stunderna med dem på bästa sätt! Själv minns jag just ni när Emil ville han en "orm-tårta" till 5-årsdagen! Tiden går, barnen blir stora, men vi blir inte äldre, eller!?!??

    SvaraRadera