Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 28 juli 2010

Självpåtagen korkadstämpel

Inte många sätter självmant stämpeln korkad i pannan, men i denna artikel framträder två undantag.

Visst, jag är den förste att tillstå att människor har sin fria rätt att ta hand om sig själva och sin kropp på det sätt som känns bäst. Men, även här finns det gränser.

Att ens tro på budskapet om ett pulver som gör dig både brunbränd, smal och kåt är i vart fall mig främmande. Hormonpreparatet Melanotan II påstås ha denna fantastiska effekt. Fan trot. Köper man detta budskap då är man, just det. Ett "Pulver".

Kåt, brun och smal kan du ju faktiskt bli genom att använda betydligt säkrare, vetenskapligt validerade, metoder. Men visst, om kåt , brun och smal är dina ultimata mål i livet så kan jag väl förstå att du stundom kan bli smått desperat.

2 kommentarer:

  1. Ja, det må jag då säga detta är inga vidare sunt eller högt ställda krav på livet! Inget av det har något som helst att göra med livskvalitet, jag menar; blir man lyckligare om man är brun t ex? Kanske man i bästa fall känner sig friskare på grund av det, men i övrigt icke!

    SvaraRadera
  2. Haha har Ni ens läst de 10årens senaste tester av Melanotan eller äns provat själva?

    Funkar väldigt bra, så slipper man ligga på stranden och bli orolig för hudcancer.

    SvaraRadera