Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 2 juli 2010

Våra sommargrannar är på plats


Varje år vid den här tiden kommer våra fyra sommagrannar till sin hästhage. När jag nu i arla morgonstund åker med min elbil ner till postlådan för att hämta morgontidningen så beskådar dom mig på avstånd med både nyfikenhet och skepsis. Jag undrar om dom noterat att min elbil är något nytt som dom måste lära känna innan dom vågar sig fram till stängslet vid vägen. Tidigare har jag ju åkt i min betydligt mindre elmoppe. När Nelson och matte går på promenad så kommer dom fram och "hälsar" men det "ekipaget" känner dom ju igen sedan i fjol. Jag får väl avvakta några dagar till och se om dom även kommer fram och "hälsar" på mig. Annars får jag väl göra sällskap med Nelson och matte. Oaktat vad som händer så är dom ett mycket trevligt inslag i sommarbilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar