Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 7 augusti 2010

Vad tycker Polisen om vapenamnesti?

Den vapenamnesti som föreslagits ses på olika sätt av polisen. Jag kan inte påstå att jag imponeras av de uttalanden som görs av de poliser som tillfrågats. Det verkar som dom vare sig tycker något eller över huvud taget vet vad dom ska tycka.

Vapenamnesti är ingen stor och viktig fråga för mig men jag tycker ändå att det är intressant att se hur de som ska vara experter inte ens vet vad dom själva tycker.

2 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren i min blogg!
    Jag läser att du bott i Näsåker.

    Min man (som bott längre tid i Näsåker) tror att Du kan vara en son till någon vid namn Arvid Eriksson?

    Sommarhälsningar, Anita

    SvaraRadera
  2. Det stämmer, utvecklar med några ytterligare rader i mail.

    SvaraRadera