Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 15 november 2010

Om ett halvår så...

Den 15:e november. Idag alltså. Kom just att tänka på att det bara är 6 månader kvar till den första gräsklippningen. Så har det varit sedan vi flyttade hit , att årets första gräsklippning skett den 15:e maj. Eftersom jag avslutat säsongen med att ha min åkgräsklippare inne på service och också bytt till nya knivar så riktigt längtar jag till nästa klippningstillfälle.
Men först ska vi väl avverka jul, nyår och påsk. Ser jag det så är det mycket roligt att se fram emot innan det är min årstid igen.

2 kommentarer:

  1. Hos oss är det 7 månader tills första gräsklippningen... ;)

    SvaraRadera
  2. - Anita: Ja, så kan det bli i vårt avlånga land.

    SvaraRadera