Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 5 januari 2011

Prins i Porsche är föga upprörande

Aftonbladet avslöjar i en artikel att prins Carl Philip kör en Porsche Cayenne S hybrid, utan att betala en enda krona för detta. Detta "avslöjande" upprör mig föga.
Varför skrivs en dylik artikel? Ja, det finns väl ett otal skäl som jag inte ens orkar lista. Kungahusmotstånd torde dock hamna högt på listan.
I vilket fall så avundas jag icke prinsens förmån. Att Porsche tar chansen att skapa lite extra stjärnglans kring en av sina nya modeller är inte heller vare sig upprörande eller förvånande. Business brukar det visst benämnas.
Jag tror inte att Porsche upplever någon försäljningsboom till följd av att prinsen kör denna modell. Jag menar, vi är ju inte så många som bara slantar upp 875.000:- för en bil.

Avslutningsvis så kräver jag lite mera sprängkraft för att Aftonbladet skall benämna en artikel som ett avslöjande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar