Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 31 maj 2011

Sköna maj, välkommen


Sköna maj, välkommen
till vår bygd igen !
Sköna maj, välkommen,
våra lekars vän !
Jag tyckte det var alldeles nyss jag nynnade dessa rader, men det var alltså mera än en månad sedan. Så trist att redan ha nått slutet på vad jag tycker är årets bästa månad. Månaden då vi definitivt kan säga adjö till kyla, snö och bistra vindar. Månaden då naturen vaknar och både den och jag väcks till nytt liv igen. Månaden då jag fyller år och får äntra min åkgräsklippare för första gången. Månaden som tar slut idag.

Juni, juli, augusti och september återstår ju även i år. Sommaren har bara börjat. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar