Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 4 juni 2011

Kameratrassel

Råkade tappa kameran i golvet med påföljd att batteriluckan fick en spricka. Därför kan jag, med bara en fungerande hand, inte ta några bilder just nu. Tråkigt i dessa dagar då mornarna är helt ljuvliga och det finns så mycket därute att föreviga.

När jag på morgonen tar elmoppen ner till postlådan, c:a 200 meter, så ser jag varje dag något nytt trots att det är samma väg jag dagligen åker. Den här korta resan som inte tar mera än 5 minuter kan vissa dagar ta mera än en halvtimme. Jag måste nämligen stanna åtskilliga gånger för att titta, lukta, förnimma. Ja, kort och gott för att njuta av allt som naturen bjuder.
Jag gläds varje morgon åt att inte längre stå på trottoaren när jag går ut genom dörren.
Jag har naturligtvis köpt en ny kamera, den ligger redan på posten och väntar. Det blev en likadan Canon som tidigare. Varför ändra på ett väl fungerande koncept.

2 kommentarer:

  1. Jag känner samma sak när jag är ute på mina promenixar med hunden - alltid finns det något nytt! Fanns det inte där tidigare eller hade man bara missat det?

    SvaraRadera
  2. visst är det härligt att man hittar nya saker att uppskatta varje dag?

    tråkigt det där med kameran om än du snart får en ny

    SvaraRadera