Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 17 augusti 2011

IFK Norrköping

I höstas skrev jag ett inlägg om IFK Norrköpings märkliga val att sparka den tränare, Göran Bergort, som tog dom tillbaka till Allsvenskan.
Efter att ha börjat årets säsong bra så har man nu en usel säsong bakom sig och returbiljetten till Superettan verkar klar. Då upprepas det gamla beprövade receptet "sparka tränaren" igen. I vart fall om man gör som fansen vill och Nordicbet tror.

Visst är det tråkigt med gamla klassiska klubbar på dekis men det är vad som ofelbart händer om man inte helt ändrar kurs och tänker nytt. Det håller inte med kortsiktiga värvningar och ständiga tränarbyten. Problemet sitter djupare än så.

2 kommentarer:

  1. Ja du min vän, vi lider här i Halmstad också... Spanska lån från Real Madrid och stora rubriker i media visade sig bara vara en taktisk och ekonomisk katastrof... HBK är tragiskt nära Superettan nu. Suck...

    SvaraRadera
  2. D O B:Mitt mantra i jobbet, "tidiga insatser, långsiktigt tänkande", tror jag gäller även för fotbollen. Det går inte att köpa sig snabba framgångar. Allra helst inte om man köper B-produkter.

    SvaraRadera