Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 3 september 2011

Billig journalistik

Emma Green Tregao misslyckades i höjdhoppsfinalen i friidrotts-VM. Tråkigt förstås, allra helst för henne själv. Vad jag inte begriper är att media frossar i hennes tårar efter misslyckandet.

Jag som en gång i min ungdom ville bli journalist. Nu blev det inte så och lika bra är väl det. Jag skulle inte ha passat som skrivande hyena.

1 kommentar:

  1. Kul att läsa Patrik Sjögrens co-artikel. Han tränade min brordotter i höjdhoppning, som visserligen kammade hem en ett JuniorSM, men misslyckades totalt pâ EM....Tur att det inte gick illa alla gânger sâ det finns ju hopp för framtiden :)

    G-mor

    SvaraRadera