Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 30 november 2011

Skidskytte inte samma sak i TV4

Skidskytte som varit en av SVT:s idrottshöjdare under senare år sänds numera i TV4. Tittade på dagens säsongspremiär från Östersund och blev grundligt besviken. Dels saknade jag kommentatorerna Christer Ulfbåge och Kalle Grenemark men där kan säkert TV4:s kommentatorteam, Johan Edlund och David Ekholm, bli bättre när dom blir varma i kläderna.

Som sagt, kommentatorerna blir säkert bättre för varje tävling som går men reklaminslagen kommer att bestå och det var dom som störde mig mest .En skidskyttetävling är det extra viktigt att kunna följa hela tiden och reklamavbrotten tar därför död på spänningsmomenten i tävlingen som jag ser det.

Att svenskarna gjorde en riktigt usel insats, det kan vi vare sig skylla TV4 eller reklaminslagen för.

6 kommentarer:

  1. Jag har nu inte sett något skid sport på TV på länge.. men många sport kommentatorer är ju som radar par ihop.. Detsamma blev det när plex inte längre kommenterade Vasaloppet,, men än så länge finns ju där duktiga Anders B..

    SvaraRadera
  2. Katarina: Jag är allätare av sport och ser det mesta förutom motorsport.
    Kommentatorerna är viktiga. Det noterade jag härom dagen i ett annat inlägg då jag tycker att bandy är roligt att se igen mycket tack vare den nye experten Pelle Fosshaug. Även det en sport fjärran från dina nuvarande breddgrader.

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med dig om skidskytte i TV4 inte var som det varit...faktiskt, trots jag sa att jag "bara" var intresserad av GUIF's handbollsframgång så är skidskytte något jag verkligen gillar. Det beror nog på att det är mer varierat än ett vanligt löp på skidor. Tyvärr kan jag inte se damernas premiär ikväll men håller ändå tummarna för dem!

    SvaraRadera
  4. Gittan: Jag ska ge TV4 en chans till ikväll även om reklaminslagen kommer att vara kvar. Jag gör det dock mest för damernas skull.

    SvaraRadera
  5. Håller med dig, det är fantastiskt irriterande med alla dessa avbrott! Men, jag gillar sporten så mycket, så jag ser det i alla fall.
    Modo tog två starka poäng mot Frölunda i afton, det gör mig glad!

    SvaraRadera
  6. DOB: Se där, dom klättrar sakta uppåt.

    SvaraRadera