Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 27 januari 2012

Bankproblemet löst tack vare kundfokus


Du som läst min blogg de senaste dagarna vet att jag har ett bankproblem att lösa. Olösligt i Nordeas värld. Vad gör jag då som en sista utväg? Jo, jag  kontaktar med mitt eget lokala Handelsbankenkontor. Förklarar mitt problem för Karin och undrar om hon kan hjälpa mig med en lösning. Ja visst, är svaret jag genast får. Genom ett enkelt fullmaktsförfarande, utan avsteg från regler eller säkerhet, så löser hon mitt problem. Det innebär att  någon gång i slutet av nästa vecka kommer jag att kunna sköta min mammas ekonomiska mellanhavanden via internet. Skönt för mig och, inte minst, skönt för min mamma. Så bra går det när jag som kund möter en person som lyssnar till vad jag säger och vill hjälpa mig. Kundfokus kallas det visst.

Kontentan av denna sällsamma historia blev att Nordea tappar ytterligare en sedan årtionden trogen  kund och Handelsbanken får ännu en ny kund.
Handelsbanken skriver på sin hemsida  "De som känner oss gillar oss". Jag kontrar och säger "De som jag känner gillar jag". Därför gillar jag medarbetarna på mitt lokala  bankkontor,  Handelsbanken i Fjugesta.

2 kommentarer:

  1. Flexibilitet är det tyvärr många som inte vet vad det är. Det är ju människor bakom kontonen, det förstår tydligen inte Nordea. Bra att ni bytte bank!
    Ha en fin helg, Steve!

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hoppet finns alltså om "den mänskliga banken" - fast då gäller det alltså att välja rätt bank förstås...

    SvaraRadera