Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 19 februari 2012

Vårkänslor

I morse när jag bara satt och  gjorde ingenting så hörde jag för första gången i år fågelsång i trädgården. När jag tittade ut så framstod det som klart. Våren kommer mycket tidigare i år. Vid en titt på min vädersajt så kunde jag konstatera att det idag är 25 grader varmare än motsvarande dag i fjol. Prognosen för de närmaste 10 dagarna visar på plusgrader varje dag. Vad mera behövs för att övertyga om en tidig vårankomst.?


6 kommentarer:

  1. Här ligger snön metertjock. Det betyder att jag kan glädjas åt pimpelfiske och skoterkörning/åkning ett tag till.

    SvaraRadera
  2. ÄlgEva:Skönt att vi trots olika förutsättningar ändå kan glädjas på var vårt håll.

    SvaraRadera
  3. dina bilder ser onekligen ut som om våren skulle vara i antågande.

    SvaraRadera
  4. jag har en enorm längtan efter att kunna vara ute en hel dag och fota, utan att frysa ihjäl...vår vore välkommet! dina bilder ger hopp!
    Åker till Ångermanland i påsk och ska försöka fota allt jag kan! Borde vara vår där då.

    SvaraRadera
  5. Vilka sportiga kommentarer ! Kul. Här utanför Paris regnar det sâ man kan inte gâ ut och shoppa och nästa vecka blir det minusgrader, sâ dâ kommer jag att sitta framför datamaskinen och kolla vad andra har för sig.
    Steves gârd är verkligen toppen och beundrar D, som fâr allt att funka med utsökt smak.
    En lisa för mina ögon, som inte är avis trots allt....
    Gmor

    SvaraRadera