Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 24 mars 2012

Trogna följeslagare

Nelson innanför tröskeln till glasverandan
Sigge ute i glasverandan där han placerat sig  bredvid Agda som väntar på Påsken.

När jag åkt ner till postlådan och hämtat tidningen så väntar Sigge och Nelson på mig när jag kommer tillbaka.  Lördagar och söndagar så är vi tre först uppe så att D kan få sovmorgon. När hon kommer upp är det dags för helgfrukost och sedan går Nelson och matte på skogspromenad.

8 kommentarer:

  1. Din hund är så söt

    SvaraRadera
  2. D O B: Det säger D oxå, och jag håller med.

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder av dina husdjur Steve! Katten och hönan tillsammans.. underbart!

    Visst har din barndomsvän Bosse S. kontaktat dig? Jag länkade till din blogg på Ådals-Lidensidan ang. bilden av Shellmacken i Näsåker.

    Idag har vi mulet igen. Men snart har vi samma vår som ni redan har! :) Allt gott! Anita

    SvaraRadera
  4. Anita: Dom är underbara, vår killar.
    Bosse S?
    Skönt att även ni får tidig vår i år. Ha de gott!

    SvaraRadera
  5. Steve: Bosse Sjödin skriver att han skickat en hälsning till dig efter att jag tipsat honom om din blogg. Har du inte fått hans hälsning?

    PS. Bosse skriver så här som en kommentar till fotot av Shell i "Ådalslidens församling" på facebook: (gå med där Steve! ;)) så här:

    "Jag kommer ihåg att Steve och hans föräldrar sov i ett litet rum vid smörjgraven. Jag tror att de höll på att bygga sitt hus under tiden. Någon gång mellan 1954 - 57. Steve och jag var kompisar och första skoldagen promenerade vi hand i hand till skolan. Vi var skitskraja" :)

    SvaraRadera
  6. Anita: Nej, jag har inte fått hans hälsning. Han har i a f mycket bättre minne än jag.

    SvaraRadera