Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 13 april 2012

Ofrivilligt bloggavbrott

                                      

Under natten har något hänt med min dator, något som gör att Windows inte går att öppna. Konstaterar snart med bistånd av D att jag inget kan göra. Ringer därför min data-support och får rätt i mina antaganden att felet ligger bortom min kompetensnivå. D åker in med datorn till butiken för totalgenomgång. Förhoppningsvis kan det som finns på hårddisken räddas.
Lyckligtvis har D en bärbar dator som jag kan använda under tiden vilket gör att jag inte är helt strandsatt. Jag kommer dock inte helt överens med de små bärbaradatorerna "enarmad" som jag är, men jag kan ändå sköta de viktigaste göromålen.
Avbrottet torde dock innebära att jag inte återkommer på bloggen förrän nästa vecka när mina datorproblem är lösta.







8 kommentarer:

  1. Datorhaveri kan få en att lätt hålla sig för skratt...
    Önskar dig en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Mycket länge sen som jag hade datorhaveri. Men det är inget man önskar sig, jo kanske sin värsta fiende.

    Ha en lugn helg och vila från datorn
    Vi hörs,mvh

    SvaraRadera
  3. Vi ses igen när allt löst sig!
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  4. Hej Steve! Trevligt att läsa dina inlägg. Vill du så kan jag skicka dig en pdf på Näsåkers Byablad. En tidskrift som kommer ut i Näsåkers 880 30 område fyra ggr per år. Trevlig helg! Maila mig på birgit.lidstrom@citat.com

    SvaraRadera
  5. Ibland blir man stressad av dessa datoravbrott ibland njuter man för då gör man andra saker, förhoppningsvist. Hursomhelst, hoppas det löser sig snart!

    SvaraRadera
  6. håller tummarna för att ditt material på hårddisken räddas.

    SvaraRadera
  7. Anonym (birgit): Tack gärna en pdf på Näsåkers byablad.

    SvaraRadera