Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

söndag 20 maj 2012

Efterhängset värre

Jag måste komma på en lösning på mina nedladdningsproblem. En bättre lösning än denna.


Idag är det en sån där fantastisk majdag, med strålande sol från en klarblå himmel. Jag får dock bara beskåda härligheten genom fönstret eftersom min efterhängsna förkylning inte helt givit med sig. Jag är feberfri och känner mig rätt ok men vill inte riskera att förkylningen får en nystart om jag går ut och min just nu klena lekamen utsätts för en alltför stark vindpust.
Tyvärr så kan jag heller inte visa dig foton av härligheten eftersom jag fortfarande inte löst problemet med att ladda ner foton  från kameran till datorn.

4 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att den där efterhängsna eländiga förkylningen släpper helt snart och att det vackra vädret håller i sig, så du får en chans att njuta av det från utsidan också.

    SvaraRadera
  2. Vilket märke är det på datorn, resp. kameran? Ring kamerans eller datorns telefonsupport. Det är jätteduktiga killar o tjejer med stooort tålamod som jobbar med att lösa ens (dator)problem genom telefonen.

    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Marina på Kreta: Fujitsu resp. Canon.
    Jag skyller på förkylningen att jag inte kommit mig för att söka support. Har försökt på egen hand på nätet och hoppats på en sån där plötslig lösning. Ofta händer det . Jag löser problemet men förstår inte vad jag gjort.
    I morron gör jag som du säger.

    SvaraRadera