Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 20 oktober 2012

Hösten - då börjar längtan till våren

 Nu har hösten definitivt tagit greppet om tillvaron och längtan till nästa vår börjar göra sig påmind.
Inte så långt till dess att en adventsljusstake lyser i fönstret där nere.
När löven faller spricker det upp och min värld växer.

Där inne i skogen huserar nog vår äppeltjuv.

Det är långt kvar till nya växthusmåltider.

Gäststugan redo för kommande gäster.

Tjusarbänken står ute året runt.

Långt kvar till poolsäsongen som dessutom helt uteblev i år.


4 kommentarer:

  1. Inget är som väntans tider...

    SvaraRadera
  2. Stämningsfulla bilder, trots att de symboliserar din längtan efter våren. Jag tillhör ju skaran som älskar hösten. Har tillbringat så gott som hela dagen utomhus, med bästa vän och kamera. 18 grader och en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Gillar rubriken! Det passar mig också. Men visst hösten har också sina ljusa stunder. Jätte fint ställe där ni bor, tror jag sagt det tidigare men säger det igen.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder, hösten är så härligt färgsprakande, men jag gör dom du - längtar efter våren

    SvaraRadera