Men tyvärr oxå ofta återkommande
Du som läste mitt inlägg igår vet att jag då blev uppringd av den tekniker som skulle hjälpa mig med mina TV-problem. Inte som utlovat uppringd inom två dagar utan efter två veckor då allt ordnat sig av sig självt med benäget bistånd av mig.
|
Som ett brev på posten så är rutan idag svart igen. Jag har gjort allt som jag kan göra och som jag alltid uppmanas till när jag ringer Viasats support. Dragit ur sladdar och satt i igen, tagit ur och satt i kort i boxen, brutit strömmen, skickat ny signal till boxen via Viasats hemsida etc. etc. Dessa åtgärder är särskilt störande för mig som "enarmad" då jag alltid måste be om assistans av D för att klara dessa eviga sladdåtgärder. Vad som händer? Intet! Rutan är svart som höstnatten. Då och då dyker en trösterik text upp. Den lyder " var vänlig vänta". Klen tröst.
Viasats slogan skulle kunna vara "Vi garanterar såväl tillfälliga som ofta återkommande avbrott".
avbrott i spridda skrurar...
SvaraRaderaDet vore ju en synnerligen udda. men ack så ärlig slogan...
SvaraRaderaSarah: Jag tror faktiskt att skurarna och avbrotten har ett samband. Jag försöker nu kartlägga omständigheterna i samband med avbrotten.
SvaraRaderaD O B:Belönas jag för den tro?
SvaraRaderaTrâkigt att du har bekymmer med Viasat, men det verkar som mânga i Norrland har samma problem med täckningen. Konstigt i ett land som Sverige, Europas toppenland. Själv har jag aldrig problem med varken TV,Internet eller telefon som fungerar pâ samma nedgrävda kabel i gatan. Ute pâ landet i Frankrike vet jag inte hur det fungerar
SvaraRaderaJag har övergivit planerna pâ att âter köpa ett hus ute pâ landsbygden i Sverige, fast nog drömmer jag när jag tittar pâ ditt fina hus med trägard och hund och katt. (Suck) Drömmar förblir oftats drömmar. När man blivit äldre och ensam är det nog bäst sâ.
Jag önskar dig allt gott i fortsättningen i din trygga del av världen.
Gammelmor utanför Paris
Gammelmor utanför Paris: Roligt med en kommentar från dig (vem du nu är) igen. Det är 40 år sedan jag flyttade från Norrland så de problemen borde jag inte ha, men det finns ju viktigare saker än TV att ägna sig åt. D, trädgård, hund och katt t ex. Fortsätt dröm, det mår man bra av. Allt gott till dig oxå.
SvaraRaderaVi har haft både Viasat och Canal Digital, visserligen utan några större problem, men har bytt till Telia. Blev billigare att ha allt via nätet; telefon, internet samt tv. Kanske vore något för er?
SvaraRaderaÄlgEva: Får ta mig en funderare om inte omedelbar bättring sker efter morgondagens teknikerbesök.
SvaraRadera