Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

tisdag 12 mars 2013

Vill du matas av en robot?

Vackert, men...

Ta plats i kön.
                               



















Ja, hur ska samhället klara av oss som kommer att utgöra den så fruktade äldreboomen?  Det avhandlas i en artikel i NA idag. Ett uttalande av kommunalrådet  Rasmus Persson (C) i Örebro gör mig fundersam på hur jag ska se på min annalkande ålderdom. 

På frågan vad som görs för att klara av de äldre i framtiden svarar han bland annat detta: "Medicinsk och teknisk utveckling kan förändra äldreomsorgen. Jag tänker på robotar som kan mata en person och mycket annat".


Ska jag matas av en robot i framtiden? Har jag vetorätt då månne?  Kanske kan ättestupan avskrivas som en myt i framtiden.








1 kommentar:

  1. Dte där med robot låter väl sådär, om du frågar mig...

    SvaraRadera