Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

måndag 19 augusti 2013

Sommar, sommar, sommar

Då och då vid den här tiden på året så dyker tanken upp.  Vilken tanke? Jo, den om att sommaren snart är till ända. Vad gör jag då? Jo, jag öppnar fönstret vid min datorplats, reser mig och blickar ut mot växthuset och dess omgivning. För att vara säker på att inte glömma hur det ser ut så tar jag några foton som jag sedan kan plocka fram under de mörka årstiderna. Även fast jag har några hundra liknande foton sedan tidigare. Bara för säkerhets skull. Det känns lugnast så.


Sköna bilder att lätta upp mörka höst-
och vinterdagar med.







10 kommentarer:

  1. Fina sommarminnen som ska förnyas varje år för vilken sommar vi haft i år i jämförelse med året innan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i år har det varit nåt extra. Synd bara att den som vanligt tar slut.

      Radera
  2. Man vet aldrig, rätt som det är behöver man många sådana bilder!

    SvaraRadera
  3. Det skadar aldrig att fylla på minnets arkiv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att det arkivet ska vara välfyllt.

      Radera
  4. Varje situation i ens miljö är unik, så en dag letar man just efter det där fotot där man kan förmedla känslan. Eller bara för att själv njuta.. Härligt att kunna sitta där vid fönstret och följa årets skiftningar i naturen.

    SvaraRadera
  5. Precis så gör jag också, sparar sommarminne.

    SvaraRadera
  6. Ja, såna minnen kan ju inte bara kastas. De kan vara bra att ha. Till skillnad från annat "bra att ha" som jag numera slutat spara på.

    SvaraRadera