Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 7 februari 2014

Fredagsmys

Av förklarlig skäl går D och jag nästan aldrig ut på restaurang och äter numera. I bästa fall blir det några värdshusbesök ute på vischan under sommaren.  Det goda detta medför är att jag får njuta av D:s gudomliga kokkonst här hemma på Getingstorp.

Undantagsvis köper vi med något take away när schemat varit alltför fulltecknat. Så blev det t ex idag då D köpte fredagsmiddagen på nyöppnade restaurang Green fellow  i Örebro.  Restaurangen har ett udda och intressant koncept. Vi valde idag Blåbärssallad med följande sammansättning: spenat, blandsallad, gurka, päron, getost, blåbär, granatäpple, valnötter och ägg.  Över salladen slingrade D balsamicovinäger. Kul mix, eller hur? Det smakade utsökt.

En både nyttig och god Blåbärssallad.
 
D har fixat en fräsch bukett som brukligt när det är helg.






5 kommentarer:

  1. Jag tycker det låter som en alldeles fantastisk njutbar mix. Önskar djur och människor på Getingstorp en skön helg. Så bra att Sigge är tillbaka!;-)

    SvaraRadera
  2. Önskar även dig en njutbar helg.

    SvaraRadera
  3. Vad somrigt det kändes! Sånt som man kan behöva när det faktiskt vräker ner snö en lördag som denna! Mat och dryck är livets stunder att samlas kring.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somrigt tänkte jag oxå igår när jag sade att "det är inte långt kvar tills vi kan plocka ihop en "grön middag" i vår egen trädgård".

      Radera
  4. Den salladsmixen lät helt underbar!!

    SvaraRadera