Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

torsdag 22 maj 2014

Majtradition

Idag blir det korta turer ute i trädgården då solen och värmen är smått tryckande.  En hel del utevaro har det ändå blivit då D:s kompis E, som traditionen bjuder i maj,  cyklat hit ut från Örebro. Förutom att jag då fått delta i intressanta samtal så fick jag också äta en superb lunch med damerna. En lunch som D fixat till och som avnjöts i "uterummet" som ligger mellan jordkällaren och hallonhäcken.

Jag måste säga att det kändes märkligt för mig att efter trädgårdslunchen  gå in för att titta på kvartsfinaler i ishockey-VM.  Visst var väl ishockey en vintersport förr i tiden?

 
De vackra maskrosorna har rest sig igen.
 
När E parkerat cykeln startar förstås en runda
i trädgården.
 
Här blir det strax lunch.
 

En utsökt fisklunch bjöd D på idag.

 
 
Damerna sitter kvar i "uterummet"
och samtalar.

5 kommentarer:

  1. Tänk att man ser så läckert ut på bild! Ja, det är förtstås läckert även i verkligheten... men mat gör sig på bild!

    Kan meddela att jag nu lärt mig hur jag ska kommentera som för att kommentarerna ska flyga iväg vid första försöket... ;-)

    SvaraRadera
  2. Och det är viktigt att mat är såväl god som vacker att titta på. Tycker jag i a f. Bra att det ordnat sig med kommentarerna.

    SvaraRadera
  3. Bilden är så fin! Roligt med sällskap! Er lunch såg verkligen jättegod ut!

    SvaraRadera
  4. Mysigt, vackert och somrigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller till fullo med dig.

      Radera