Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 28 juni 2014

Vinterförråd

Även om vi njuter av sommaren i stunden så sker oxå planering för framtiden. T  ex kan sommarens alla frukter bli läckerheter att plocka fram och njuta av i vintermörkret. Igår förvandlade D ett antal liter jordgubbar till välsmakande sylt och marmelad. 


Läckerheter att plocka fram i vintermörkret.
 

6 kommentarer:

  1. Det ska jag också passa på att göra, kanske inte just sylt och saft, men jag ska i alla fall plocka jordgubbar och frysa in.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jordgubbar kan ju användas till mycket så det är alltid bra att ha lite på lager.

      Radera
  2. Det är underbart att kunna plocka fram lite sommar när den bistra vintern viner runt knutarna! Det gäller att ta vara på det som trädgård och naturen erbjuder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en ynnest att ha den möjligheten.

      Radera
  3. Härligt att kunna göra och spara egen sylt och marmelad! Jag är jättedålig på att sylta och safta, men visst är det gott med hemmagjord sylt!

    SvaraRadera
  4. För mig är det en omöjlighet att köpa "butikssylt". Här är det hemmagjort som gäller.

    SvaraRadera