Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

fredag 23 januari 2015

Ögonfröjd

Jag känner mig i rätt ok form efter operationen i måndags. Det väder som råder nu innebär dock att det är inomhus som gäller för mig. Det behöver inte vara så tråkigt som det låter. Förutom mitt eget bloggande så läser jag förstås mina bloggvänners bloggar. Där finns alltid mycket lärorikt, spännande och skrattframkallande att läsa.

Då och då tar jag förstås en paus och blickar ut genom fönstren, där jag en dag som denna möts av ett betagande vackert vinterlandskap. Idag så vintrigt att Sigge för första gången denna vinter inte vill gå ut.  Bra så för då har jag sällskap av både Nelson  och Sigge när D är ute på  veckans inköpsrunda.  Sällskap  även om båda mestadels sover.

Du som brukar läsa min blogg vet att jag tycker mig bo i Paradiset på jorden och just nu är vårt Getingstorp vackert  klätt i vinterskrud.

Växthus och gäststuga inbäddade i snö.


Spår efter D:s snöröjning igår.


Favoriterna kaprifol, löjtnantshjärta och lavendel
väntar på att ta plats längs jordkällarens tak 


Solen kämpar sig upp.


Långt där borta ligger Kilsbergen. 


D sopar av Jeepen inför veckans inköpsrunda.

12 kommentarer:

  1. Hoppas allt gick bra och att du mår bra förstås! Första bilden på ert fina ställe är som taget från ett fint v-kort! Jag tänkte detsamma idag när jag gick min långrunda med hunden...vilken underbar vinter dag...alla träd var sagolika och snön...så ren och vacker! Ha det bra, Karla.

    SvaraRadera
  2. Tack! Allt gott till dig också.

    SvaraRadera
  3. Ja du. Jag hatar vintern intensivt. Men du har en poäng där - att titta på den inifrån en varm och mysig lägenhet (eller ett hus i ditt fall) har sina fördelar. Det ÄR vackert. Men att gå ut, sopa rent/avisa bilen - nej det är ingenting för mig. Åt andra sidan vet jag ju vad som händer varje vinter i detta land...

    Är otroligt glad att du mår så bra som du gör efter din operation. Ja att du bloggar dagligen sedan operationen är ju ett bevis på att du mår okej:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vinterhatare låter ju inte kul, men man är vad man är och vi är ju i a f två. Jo, det känns ok, men nåt liten fundering finns ju där i bakhuvet. Jag har dock genom åren blivit rätt duktig på att undanröja dessa..

      Radera
  4. Otroligt vackra bilder. Det är ett läckert ljus i dom!
    Det var skönt att läsa att du mår bra efter din operation. Hoppas att det fortsätter så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, nu får det gärna vara slut på prövningarna för en tid.

      Radera
  5. Härligt att du mår bra! Sedan gör det säkert inte saken sämre att du har så härlig utsikt just nu, det ser verkligen jättevackert ut med ett snöklätt Getingstorp.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det fascinerande vad omgivningen betyder och hur mycket den påverkar måendet. En bra helg till dig också, även om den väl snart är slut hos dig.

      Radera
  6. Hoppas att det blir bra resultat av operationen! Fin utsikt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hoppet är ju det sista...........

      Radera
  7. Väldigt fina bilder! Eran plats är vacker oavsett årstid. Och kul att du uppdaterar och inte är på sparlåga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att jag slipper sparlågan.

      Radera