Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 11 april 2015

Uppskjuten premiär

I torsdags handlade DSaluhallen i Örebro och då blev det färsk torsk till fredagens middag och färsk tonfisk till dagens planerade grillpremiär. Därutöver ett antal läckra ostar.

Tyvärr nödgas vi skjuta upp grillpremiären en tid. Detta beroende på att jag åkt på en förkylning som inte vill ge med sig. Den har gäckat mig sedan Påskhelgen och verkar ha svårt att bestämma sig för när den gjort sitt. Ett återkommande dilemma för mig när det gäller förkylningar och andra åkommor är att allt "slår sig på" min vänstra förlamade kroppshalva. En förkylning innebär därför våldsam sträckspänning och smärta i vänster arm och ben. Något som helt tar musten ur mig, men efter några dagar i stillhet så brukar jag vara med i matchen igen.

Synd förstås att behöva frysa ner den färska tonfisken, men den smakar säkert läckert när den fått en omgång på grillen. Nästa helg förhoppningsvis.

Fjolårets grillpremiär ägde rum den 3 maj så vi är ändå tidigt ute.

10 kommentarer:

  1. Inte roligt med en förkylning som slår ut halva dig:-( Hoppas du kryar på dig till nästa helg! Tonfisken klarar sig nog;-)
    Å vi åt också torsk igår...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej, det är inte kul att vara en halvfigur, men jag hoppas snart vara hel igen.

      Radera
  2. Förkylning försvagar ju en och drabbar på konstiga sätt. Eftersom jag ofta har huvudvärk och migrän är det det som händer när jag blir förkyld: migrän, ofta i flera dar. Hoppas att du kryar på dig snart!!! Vi fick frysa in vår tonfiskfilé sist också, men den blev utmärkt när vi tinade sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi blir på olika sätt grymt påminda om vår existens ibland. Nu får jag fortsätta längta efter grillad tonfisk en vecka till. Inte dumt det heller.

      Radera
  3. Usch så trist! Hoppas du kryar på dig snart, och som sagt, fisken är ju kvar, likaså grillen!

    SvaraRadera
  4. Va gott det låter med grillat!
    Ja förkylningarna verkar sitta lång tid nu, har dragit med min jag också sedan påskhelgen och har mig en rejäl hosta nu som håller mig vaken vissa stunder på nätterna.

    HA en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! En fin söndag måste jag förstås ha förkylningen till trots! Ha de gott!

      Radera
  5. Tråkigt när förkylningar sätter in och särskilt när det blir som hos dig! Hoppas att du är på banan igen.
    Det som jag faktiskt längtar efter är fisk som är tillagat på svenskt sätt, men det finns så mycket annat gott att sätta tänderna i. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  6. Tack! Nästa helg hoppas jag vara redo för grillpremiären.

    SvaraRadera