Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 13 juni 2015

Det gjorde jag bra -Hoppet lever

Bildresultat för dam vm i fotboll 2015
Utan en Lotta Schelin i form så är Sverige tunna framåt.

Klockan är 03.50 och jag har klarat att se matchen USA - Sverige  till slutet.  Bra jobbat av mig . 0-0, men en riktigt bra insats av de svenska tjejerna. Åtskilliga snäpp bättre än i Nigeriamatchen. Jag ska inte försöka mig på nån djupgående analys vid den här tiden, men jag kan ändå konstatera att Lotta Schelin just nu är obestridd Drottning av Ingenmansland, om det nu finns ett sådant inom damfotbollen. Det är tråkigt att se en spelare av hennes kaliber över huvud taget inte vara med i spelet och hennes mest minnesvärda insats blir en usel passning.

Nu har Sverige allt i egna händer. Om Schelin höjer sig  till sin normala nivå och resten av laget spelar som idag ( i natt ) så ska de klara av att tvåla till Australien och gå vidare. Hoppas på det. Natti, natti! Eller snarare Gomorron!

4 kommentarer:

  1. Ja det där hänger jag inte alls med i, men hoppas att det går fortsatt bra för dem :)

    SvaraRadera
  2. De behöver allt stöd de kan få.

    SvaraRadera
  3. Tack så jättemycket för den "analysen". Du är verkligen duktig att sitta uppe. Gillar din korta och koncisa beskrivning, som nu har nått mina tipsare på jobbet. Klapp på axeln av mig med!

    PS. Läste du att en back från Ecuador gjorde hattrick: hon reducerade till 1-/ mot Schweiz och satte två självmål. Inte illa för en VMdebutant... DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag imponerade på mig själv i natt, men jag lovar inte att se matchen mot Australien direkt då den går på samma, i vart fall för fotboll, okristliga tid. Men, jag har sedan länge oxå lovat mig själv att aldrig säga aldrig, så vem vet.
      Det där Ecuadorianska hattricket har gått mig förbi. Grymt som VM-debutant, men hon lär i a f bli ihågkommen.

      Radera