Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

lördag 6 februari 2016

; - ett underskattat tecken

Idag är det semikolonets dag; i morgon är det tankens dag. I stället för att notera detta så kanske du tycker att jag borde ha hoppat över dagens inlägg; en inte helt galen tanke.

För att du inte ska känna dig helt snuvad på konfekten så bjuder jag på några foton på Osborne som nyss har gått dagens postrunda med matte. För att inte göra Osborne besviken så ser D till att det finns post till honom alla veckans dagar.
D ser till att Osborne har post
även på lördagar.

Osborne vilar ut hos storebror 
Nelson efter postrundan.

10 kommentarer:

  1. ; använder jag sällan så passar på att utnyttjan det idag;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
    Ha en bra dag;;;;;;;;;;;;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart att du ska passa på när tillfälle ges. En bra dag till dig oxå!

      Radera
  2. Haha.. semikolonets dag ! Måste vara svårt att hålla reda på alla dessa dagar för snart har väl allt en speciell dag och då kan de ju krocka och hamna på samma dag !
    Tankens dag låter ju intressant. Vad ska man göra då, tänka efter ;-) Tur att de fyrfota inte behöver tänka på saken och Osborne är lyckligt ovetande när han bär in posten :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det en nödlösning när jag ska skriva dagens blogginlägg.

      Jag får fortsätta tänka på morgondagens inlägg och Osborne har viktigare saker än blogginlägg att tänka på.

      Radera
  3. Jag använder sällan semikolon eftersom det är ett ganska svårt tecken. Många som använder det använder det fel...

    SvaraRadera
  4. Semikolon ska så klart användas med sparsamhet. Vad avser du med fel?

    SvaraRadera
  5. Som du vet har jag jobbat på ett förlag. Min chef, som råkade vara civilingenjör och chefredaktör för böckerna jag layoutade försökte några gånger att försvara användandet av semikolon. När vi sedan en dag fick in ett bokmanus skrivit av två (ganska så gamla) arkitekter fick chefen anledning att ändra sig - för gott. Arkitekterna använde nämligen uteselutande semikolon i stället för komma. Tur att det finns "Sök" och "Ersätt" i Word;-) Tror det blev över en miljon ersättningar...

    Själv använder jag aldrig semikolon.

    Gillade inlägget, för då fick jag ju användning för mitt ganska så roliga minnet från jobbet.

    Som sagt, Ozzy borde söka jobb hos PostNord;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte heller någon ivrig semikolonanvändare ( vilket häftigt ord), men visst har det sin plats i skriftspråket. Annars hade din jobbstory inte varit nån story t. ex. Ett härligt sätt att beskriva generationsskillnader, eller hur? Eller hade det med yrkeskategorin att göra? Tänk så många frågor ett semikolon kan ge upphov till.

      Radera
  6. Kors har semikolonet en egen dag! Hoppas att det blev firat ordentligt så att det är på gott humör idag! ;)
    Lille Osbourne tror nog att han har hamnat i himmelriket! :)

    SvaraRadera