Jag risar, rosar och reflekterar över det mesta i tillvaron. Stort som smått, politik och sport, svenskt och utländskt, "i stan" och "på landet", mat och dryck. Å så LIVET förstås.

onsdag 6 april 2016

Ännu mera vårtecken

Osborne och Nelson håller koll.
Ett alldeles speciellt vårtecken är att Nelson börjar ligga på bänken ute i glasverandan. Nu, sedan Osborne blivit så stor så att han kan hoppa upp, så gör han Nelson sällskap och dom håller vakt tillsammans. Osborne är den som larmar och Nelson visar sedan sin breda bringa om det är något som han inte känner igen.

Nelson ligger helst på vaktpasset.
När det är dags för vila så delar dom kudde.

PS Även dagens efterskrift låter jag  innehålla ett inpass i den s. k. Panamaskandalen. Denna gång länken till detta debattinlägg av den i dessa sammanhang alltid så klockrena Inga-Britt Ahlenius. DS

12 kommentarer:

  1. De ser ut att trivas ihop och har ett fint samarbete.

    SvaraRadera
  2. Ja, dom har blivit ett riktigt radarpar.

    SvaraRadera
  3. Åh, vad dom är mysiga! Liiite avis på det där med hundsällskap är jag, men nu är det som det är och jag får nöja mig med att titta på bilder av andras vovvar och just era tittar jag gärna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att Nelson och Osborne kan sprida glädje även utanför familjen.

      Radera
  4. Ja, de verkar ha hittat den perfekta arbetsfördelningen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och de har de gjort upp fördelningen i bästa samförstånd.

      Radera
  5. WOW vilket toppenpar ni har som vakt! Jag är inte förvånad, men skitförbannad. Toppen av ett isberg och vi har inte råd med lingon på äldreboenden! FAN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det må vara hur det vill med lingonen, men visst kan man bli förbannad på den där toppen av isberget.

      Radera
  6. Den sista bilden på lilla Ozzy och Nelson är så himla bra. Om det vore två människor skulle jag säga "kärleksfullt", men det stämmer kanske in på dessa två grabbar också:-)

    Debattartikeln var riktigt bra. Å precis som hon säger - det lär inte vara sista gången vi är så illa tvungna att läsa om sådana skandaler. Suck säger jag bara. Roligare att kolla dina två vårtecken, betydigt mera inspirerande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom kärleksfulla mot varandra.
      Tyvärr kan vi förvänta oss ytterligare skandaler, vi har ju med människor att göra.

      Radera
  7. Vad fina de är tillsammans! :)

    SvaraRadera